Dlaczego pracownicy nie chcą się zdecydować na szkolenie?
Posted On 10 maja 2022
Każdą działalność tworzą tak naprawdę ludzie, bez których generowanie zysków byłoby czymś niemożliwym. Bez względu na to jak długo dana osoba u nas pracuje, i jakie kompetencje posiada – warto inwestować w jej rozwój. Dowiedz się, dlaczego pracownicy często rezygnują z udziału w szkoleniach.
Najczęstsze przyczyny braku zainteresowania szkoleniami
- Obawa przed nowymi obowiązkami – wielu pracowników zdaje sobie sprawę, że decyzja przełożonego o przeprowadzeniu szkolenia wynika z konieczności wykonywania nowych obowiązków, do których niezbędne jest posiadanie odpowiednich kompetencji. Jeżeli taki awans wiąże się tylko ze zwiększeniem zakresu wykonywanych zadań, pomijając kwestię wynagrodzenia – to dla pracowników kara, a nie nagroda.
- Strach przed ośmieszeniem – pomimo że każdy zdaje sobie sprawę, że szkolenia są po to, by czegoś się nauczyć to i tak wywołuje to lęk, a stres może być naprawdę paraliżujący.
- Konfrontacja z innymi specjalistami – wielu pracowników, którzy nie wierzą w swoje kompetencje i możliwości, obawia się konfrontacji z przedstawicielami tej samej branży. Brak pewności siebie w tym przypadku bardzo często jest przyczyną rezygnacji z udziału w szkoleniach.
- Złe doświadczenia – jeżeli pracownik miał już styczność ze szkoleniami i z jakiegoś powodu był z nich niezadowolony, zmniejsza to szanse na wzięcie udziału w kolejnym.
- Szkolenie nic nie wnosi do firmy – postawiłeś na rozwój pracowników, ale wciąż nie wykorzystujesz nabytych przez nich umiejętności? To niesie ze sobą wiele konsekwencji, chociażby zmniejszenie ich zaangażowania i rezygnację z udziału w kolejnych szkoleniach.
Teraz już wiesz, co może być przyczyną niezadowolenia pracownika lub jego rezygnacji z dokształcania się. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zarządzanie zespołem i wzbudzenie jego zaufania. Bądź pracodawcą na medal i wybierz dla swojego zespołu akredytowane szkolenia Scrum, a dla siebie kurs delegowania zadań czy scrum product owner szkolenie.